منوعات

قصة بعنوان ” عهد الشيطان “??

إعلان

 

اعداد وخيال / محمد رفعت

 

عهد الشيطان بتكون وثيقه مابين الشيطان وبين من طلب اللجوء لخدمات الشيطان وتعلم السحر الاسود والوثيقه بتتكتب بدم الي طلب خدمات من الشيطان ب الولاء والطاعه وبعمل اي شيئ يطلبه الشيطان من غير اى اعتراض وفي المقابل بيتم تسخير جندى من جنود الشيطان يعمل علي خدمة الساحر وبتكون لمدة معينه من الزمن وبعدها بيتم تسليم روح وجسد الساحر للشيطان ليكون تحت خدمة الشيطان للابد في عالمه ..قبل ما ابداء اعرفكم بنفسي الاول .. انا محمد ٢٥ سنه خريج كلية تجارة جامعة القاهرة ولدى متوفي من صغري وامى توفت بعد والدى بسنه تقريبا ما اتحملتش انها تعيش من غيرة من الزعل عليه مرضة ب السرطان لحد ما نها عليها وتوفت ولما توفت كان عندى تقريبا سنتين وخالي هو الي ربانى لحد ما بقيت راجل يتحمل مسؤولية نفسه .. ماليش في الدنيا غير مصطفي اخويه وصديق عمرى وخالي الي ربانى .. خالي شخصيه حنونه جدا وبحبه .. حياتى عاديه .. شغال في مطعم سياحى بمرتب كويس .. ببداء يومى ان بروح الشغل الساعه ٨ الصبح وبرجع الساعه ٧ مساء .. برجع البيت بغير هدومى واكل واقعد في المحل مع خالي هو محل للادوات الكهربائيه اهو منها ان باساعد خالي ومنها بتسلي .. خالي لما كنت بروحله كان بيروح البيت يستريح وينام شوية وانا كنت بكمل لحد الساعه ١٠ .. وبعد كده كان بيجيلي مصطفي بنخرج مع بعض شويه … يعنى كنا بنقعد شويه علي كافيتريا لحد الساعه ١٢ وبعد كده ارجع البيت اقعد ساعه قدام اللاب توب بتاعى وبعدها بنام واصحي الشغل تانى يوم .. يوم روتينى جدا مافيهوش اي جديد .. لكن مش ديما الحال بيفضل علي حاله .. حياتى اتغيرت ميه وعشرين درجه بس للاسوء ومن هنا بداءة حكيتى ..
في يوم كنت راجع من بره زى العاده كانت حوالي الساعه ١٢ … دخلت المطبخ كلت وعملتلي كوباية قهوة .. وبعدها دخلت الاوضه بتعتى ك عادتى فتحت اللاب توب .. واتصفح مواقع الانترنت علي اللاب توب وانا بتصفح حسابي علي الفيس بك لفت نظرى بوست منشور علي جروب من جروبات الرعب .. اه بالمنسبه نسيت اقول ان انا من عشاق قصص الرعب وماورائيات بصفه عامه ومحب جدا للرويات الرعب وبعشق كل كتابات الكاتب الكبير احمد خالد توفيق قريت كتير لي زى ( سلسلة ماوراء الطبيعة وسر الغرفه ٢٠٧ .. غير بقا قصص الرعب المسموعه وعلي رأسها طبعا قصص احمد يونس المسموعه .. نرجع لكلمنا مره تانى بعد ما لفت نظرى بوست منشور علي جروب لقصص الرعب وكان المنشور بيتكلم عن ( الديب ويب ) كان بيقول البوست تعريف ايه هو الديب ويب وكان مكتوب ان هو متصفح مخفي تقدر انك تتصفح اى موقع انتا عاوز تتصفحه وبتكون مخفي من اعين الحكومات وبيتمارس عليه ابشع الممرسات الغير قانونية .. زى بيع المخدرات وتجارة البشر وبيع الاطفال وغير فيديوهات غريبه غير مفهومه وغير غرف المحادثات المشبوها .. يعنى تقدر تقول ان ال ( ديب ويب ) عالم اخر عالم غريب بعيد عن العين .. وبيتم ممارسة كل شيئ غير مشروع .. وكان موجود روابط للمتصفحات الي تقدر تدخل علي عالم ( الديب ويب ) . من خلالها وكان علي رأس المتصفحات متصفح يسمى ( Tor ) وغيرها من المتصفحات الاخرة .. وكان موجود كمان شرح كامل في البوست انك ازاى تدخل وتتصفح وتدخل اى موقع تريد الدخول عليه .. انا بصراحه الفضول قتلنى وان عاوز ادخل العالم ده واكتشفه بنفسي .. بس كان عندى تردد وخوف من الي قريته .. انا الي عملته ان نزلت المتصفح عندى وحولت ان ادخل اي موقع من الي البوست اتكلم عنه بس ما قدرتش كنت بدخل علي روابط بشكل عشوائي وكان بيدخلنى علي موقع مثلا زى موقع بيتباع في المخدرات والهروين والاقراص الممنوعة التداول .. زهقت من التصفح فقفلت الجهاز ودخلت انام لان الساعه عدت ٣ الفجر ف لازم انام عشان اعرف اصحه الصبح الشغل بالفعل دخلت انام وصحيت تانى يوم الشغل وعدى يوم روتينى مافهوش اى جديد لحد ما وصلت البيت .. تذكرت موضوع البوست بتاع انبارح ف قررت ان هتصل ب مصطفي واسأله عن موضوع الديب ويب ده اهو يمكن يكون عارف حاجه انا معرفهاش .. الو يا مصطفي انا كنت عاوز اسألك عن حاجه كدة بس مش هعرف اكلمك ف التليفون ف تعاله عندى البيت عشان نعرف نكلم براحتنا .. رد عليه وقالي حاضر يا محمد ١٠ دقائق وهكون عندك .. بالفعل ١٠ دقائق ومصطفي كان بيخبط علي الباب قومت وفتحت الباب .. ورحت انا اجيب حاجه نشربها وقعدنا نتكلم .. حكتله عن كل شيئ قريته في البوست عن الديب ويب ونفس الكلام الي كان البوست بيكلم عنه هو هو نفس الكلام الي مصطفي قاله من غير اى حرف جديد .. قعدنا بقا نتكلم وندردش ونهزر .. لحد ما الساعه جت الساعه ١٠ .. نزلنا انا ومصطفي هو راح البيت وانا رحت لخالي عشان اقفل معاه المحل اصل انا انهردة ما عدتش علي خالي المحل زى كل يوم بعد ما برجع من الشغل .. قفلنا المحل ودخلنا البيت كلنا وشربنا الشاى وخالي راح ينام وانا رحت الاوضه بتعتى .. وزى كل يوم دخلت وفتحت اللاب بتاعى .. قلت لما ادخل تانى علي المتصفح الي نزلته امبارح .
فعلا فتحت المتصفح وقعدت اضغط علي الروابط بشكل عشوائي لحد ما في لحظه وانا بضغط علي رابط .. فتحلي صفحه غريب مكتوب عليه عبارة اغرب واغرب وكانت العبارة هيا ( عهود الشيطان ) قفلت المتصفح بسرعه ولكن الصفحه كل ما اقفلها تتفتح تانى مش عارف اقفلها نهائي .. وفي لحظه اتفتحت رساله غريبه من شخص مجهول .. حسيت برعب مجرد ما قريت الرساله حولت اخرج من الصفحه ما قدرتش لان مش قادر اسيطر علي الجهاز كل ما اخرج تتفتح الرساله تانى .. والرساله كانت ( اهلا بك في عالم لوسيفر العظيم اهلا بك انتظرناك كثير وجاء الميعاد لتستلم الرايه من اجدادك سأنصرف الان وسأرجع اليك في القريب ) …
مش مصدق الي مكتوب في رساله غريبه دى و من شخص مجهول .. اى رايه الي بيتكلم عنها الشخص المجهول ده اى رايه الي المفروض استلمها اسألك كتير تدور في عقلي ولكن مش لقي اى اجابه ليها ..
زى ما الرساله الغريبه دى ظهرة في بغته اختفت في بغته … عشان تتفتح صفحه تانى بكلام اغرب واغرب انا مش قادر ان اسيطر علي جهاز اللاب توب وله قادر ان اخرج من الصفحات استسلمت لكل الي بيحصل وكل الي بعمله ان متفرج مش اكثر وله اقل ..

الصفحه كانت عبارة عن صفحه سوده تماما مرسوم عليها جماجم واشكال غريبه ومرعبه اشكال ناس بتتعذب وشخص في ايده كاس من الدم وكان بيشربه وشخص اخر ساجد له .. وفي الوسط مكتوب … ( لا يوجد امامك غير ان تكتب الوثيقه وترضي بالعهد وتستلم الرايه من اسلافك ) انا مش فاهم ايه الي بيحصل ده انا الي عملته ان خرجت من الصفحه ولكن كل ما اخرج منها كانت بترجع تانى نفس الصفحه وبنفس الكلام … انا فصلت كبل الكمبيوتر خالص وبارضه الجهاز كان مفتوح وعلي نفس الصفحه مش لقي اى حل قدامى ان اعمله .. خرجت من الاوضه وقفلت الباب ورحت علي الصاله وقعدت علي الكنبه قاعد بفكر في الي حصل ومش قادر افهم اسأله كتير بتدور في عقلي بدون اي اجابه مع كل التفكير والارهاق .. نمت علي الكنبه عشان اصحه وباصص وشايف منظر السماء والقمر من فوق ونايم علي الارض قومت مفزوع .. حسيت ان دايس علي تراب بس مش شايف قدامى .. لا ده مش احساس انا فعلا دايس علي تراب .. انا مش في الاوضه بتعتى انا في مكان شبه صحراء والاضاءه من حولي اضاءه حمراء باهته تشعرك بالرعب وفي لحظه يظهر اغرب كائن علي وجه الارض من منظرة ما قدرتش اتحرك من مكانى من الصدمه .. اكيد انا في حلم وهصحى منه الان .. هذا الكائن الضخم المرعب .. بداء في الكلام بصوت قوى صوت اجش .. ( عليك بان تقبل بالامر الوقع وتكتب الوثيقه .. رديت عليه وقلت .. وثيقة ايه الي انتا عوزنى اكتبها .. رد عليه وقال بان توهب نفسك روح وجسد للوسيفر الاعظم وتكون تحت امره لا تعصي في شيئ وفي المقابل سأتى بكل ما تتمنا كل ما تشتهى من مال ومن نساء ومن علم ومن سلطه وقوه والخلود ولكن في مقابل ان ترضي بان توهب للاله الاعظم.. انتا مين واوهب نفسي لمين .. رد وقال توهب نفسك روح وجسد لابليس ….

كل شيئ اختفي واتبدل انا لسا في الاوضه بتعتى وقاعد علي الكرسي قدام اللاب توب بتاعى ومفتوح اخر صفحه كنت فيها قبل ما تظهر الصفحه الغريبه المجهوله ب كلمها الغريب والمرعب .. قولت في نفسي كل ده حلم مستحيل ان يكون حقيقي لا انا بحلم ..
مش قادر افكر ومش عارف اعمل ايه انا لاذم احكى كل الي حصلي ل مصطفي اكيد هيقدر يساعدنى لان انا قبل ما ادخل المتصفح الملعون ده حظرنى ولكن انا غبى دخلت علي حاجه مش عارف عنها اى شيئ … لا انا لازم اتصل بي دلوقتى واخلي يجيلي البيت دلوقتى واحكيله ..
فتحت التليفون بتاعى ورنيت علي مصطفي التليفون مغلق اتصالات مره واتنين مش بيرد عليه خرجت بسرعه من الاوضه ورحت علي باب الشقه .. انا لازم اروح لمصطفي البيت .. بس الباب مش بيفتح حولت اكتر من مره ان افتح الباب مش راضي يفتح .. في حاجه غلط اكيد الشخص المجهول الي بيبعت ليه الرسايل دى مش عوزنى اوصل لاى حد عشان يساعدنى .. و اعيش في العذاب ده من غير ما افهم حاجه … طب انا هتكلم مع خالي واحكيله يمكن يقدر يساعدنى .. خالي بارضه مش موجود مختفي من البيت .. انا محبوس في البيت وشكلي هفضل في العذاب ده لوحدى .. حولت اكتر من مره ان افتح الباب مش رادى يتفتح … سمعت صوت جى من العدم وبيقولي ( ما تحولش مش هتقدر تخرج من هنا ) الصوت بيتردد اكتر من مره لدرجة ان الصوت ملاء الشقه كلها ومش قادر استحمله… انا هتجنن خلاص يعنى انا هفضل في العذاب ده طول عمرى … دخلت الاوضه بتعتى جري مش عارف ليه حاسس ان في رساله هتظهر من نفس الموقع الي كنت في هتفهمنى الي بيحصل .. واحساسي طلع صح .. مجرد ما دخلت الاوضه اللاب توب بتاعى كان مفتوح علي نفس الصفحه السوده الي فيها صور مرعبه وفي رساله مبعوته من نفس الشخص المجهول ( ما تحولش انك تهرب لان خلاص الامر انتها ولازم تستلم الرايه ) رديت عليه وقلتله في رساله ( انتا مين وعاوز منى ايه ) قالي ( مش مهم تعرف انا مين انتا تنفذ المطلوب من غير اعتراض واله هيحصل حاجات انتا مش هتقدر تستحملها وله هتتخيلها انصحك بانك تتقبل الامر الواقع ) رديت عليه ( انتا عاوز منى ايه ) رد عليه وقال ( قبل ما اتكلم واقولك المطلوب منك الاول تكتب الوثيقه ) رديت عليه وقلتله ( اي وثيقه الي بتتكلم عنها .. رد وقال ( وثيقة الطاعه الاباديه لروسيفر العظيم هتكتبها بدمك يا محمد ) .. رديت عليه ( انتا عرفت اسمى منين ) رد عليه بضحكه ساخرة وقال ( انا اعرف عنك حاجات كتير انتا نفسك ما تعرفهاش ) وكمل كلامه وقال ( انا منتظرك من اكتر من ٥٠ سنه من ايام ما جدك كان حندى من جنود لوسيفر ) رديت عليه وقلتله ( انتا مجنون جدى ايه دخله ب الموضوع ده وانتا تعرف عنى كل ده ازاى ) رد وقال ( مش انا قلتلك انا اعرف عنك حاجات انتا نفسك ما تعرفهاش مش مهم انا عرفت ده منين مش مهم انا مين المهم الان انك تنفذ وتكتب الوثيقه بدمك ) رديت وقلتله .. ( انتا مجنون مستحيل اعمل الي انتا بتقول عليه ده مستحيل اكفر بربنا ) رد في غضب ( ياملعون لا تنطق اسم الله مره تانى واله الجحيم الابدى ينتظرك ) وكمل كلامه وقال ( انتا مش من حقك تختار انتا تؤمر وتجيب في الحال هسيبك الان وهجيلك تانى بعد ساعتين وتفكر كويس جدا يا اما تكتب الوثيقه يا اما الجحيم ينتظرك ) ثم كل شيئ اختفي مره اخره والصفحه اختفت بدون اي اثر .. انا مش قادر افكر وله عارف هعمل ايه الملعون ده عوزنى اكون تحت امر لابليس اكون عابد للشيطان الملعون .. ده كفر بالله ومش هقدر ان اعمله .. الساعه عماله تعدى بشكل بشع باقي الان من الساعتين ساعه واحده وما نفذتش المطلوب .. الم شديد في كل حتى في جسمى مش قادر ان اتحمله مش قادر اقف .. سكاكين بتتغرز في كل جزء في جسمى كل ما الوقت بيعدى الالم بيزيد اكتر واكتر بشكل بشع .. باقي من الوقت نص ساعه وما عملتش المطلوب منى … ظهرة رساله اخرة من نفس الصفحه ..( كتابة الوثيقه واله الجحيم الابدى ) .. اصوات كتير خرجه من الاوضه بتعتى اصوات صراخ مش قادر استحمله وجسمى زاد في الالم اكتر من الاول .. ما قدرتش استحمل وما حستش بنفسي غير ان ماسك سكين وبجرح ايدى .. وبكتب بدمى ( اعاهدك علي الطاعه العمياء للاله لوسيفر العظيم واوهب روحي جسدا وروح الي لوسيفر ) .. نزفت دم كتير جدا لدرجة ان مش حاسس باى جزء في جسمي .. بداء الالم يختفي من جسمى لحد ما قدرت استعيد والوعى تانى وقدرت اقوم .. رساله اخره من نفس الصفحه ونفس الشخص المجهول … ( عمل رائع يا مصطفي الان انت فرد من افراد جنود لوسيفر العظيم الان نقدر اننا نتكلم واقول ليك ايه المطلوب منك الي هيطلب منك هيكون عبارة عن عدت مراحل كل مرحله ليها طلب معين نبداء ب المرحله الاوله )
الملعون طالب منى ان استدرج طفل صغير مش اقل من ١٠ سنين واقوم بدبحه وتجريد جسمه وعمل ابشع شيئ ممكن اتخيله طلب منى بعد ما اقتل الطفل واجرده من ملابسه اقوم بأغتصابه .. شيئ مقزز ومقرف ومستحيل ان اعمل شيئ زى كده ومش باقي غير ٥ ساعات بس وكل ما الوقت بيعدى احس ب الالم لا يوصف .. قعدت افكر هستدرج الطفل ده ازاى تعبت من التفكير لحد ما قلت لازم اخرج الان مش قادر استحمل الالم وغير الاصوات المزعجه الي مش بتقف ابدا .. خرجت من الاوضه ورحت علي باب الشقه بس المره دى الباب فتح معايه ..
مش قادر اتحرك بقاوم الالم لحد ما خرجت الشارع .. لحظت ان الوقت متأخر قعدت ابص يمين وشمال مافيش اى نفس في الشارع وخلال ما انا واقف في الشارع لقيت عربيه وقفت قصاد محل سوبر مركت مافيش غيره هو الي فاتح في الشارع كله .. خرج منه شخص من العربيه وكان في طفل مستنى ابو في العربيه الاب دخل السوبر مركت .. راقبته لحد ما دخل .. ومجرد ما اختفي من النظر جوه السوبر مركت .. طلعت اجري بسرعه فتحت العربيه وخت الطفل وجريت علي العماره .. فتحت الشقه ودخلت .. الطفل كان عمال يقام ب قوى عشان يفلت منى بس انا مسكه كويس وكاتم صوت صراخه عشان لو حد سمع هروح في دهيه .. جبت حبل بسرعه وربطه وبعدها في لحظه كنت فاصل راس الطفل .. طرتشت الدم غرقت الاوضه ولبسي .. جردت الطفل من ملابسه وقمت ( بأغتصاب الطفل ) اكيد انتا بتسمع الان وقرفان من الي بتسمعه بس انا مش قدامى حاجه غير ان اعمل كده ( يرضيك ان جسمى يتألم ب العذاب ههههههه اكيد لا )
وبعد كده قمت بحرق جثة الطفل وبالرماد الجثه حطتها في الكاس الي ماليت بي جزء من دم الطفل وشربته امر مقزز بالفعل ..
ظهرت رساله اخر من جهاز اللاب توب ( عمل رائع الان نبداء في المرحله التانية )
فقدت عقلي من الكلام الي قاله هذا الملعون مستحيل ان اعمل عمل مقزز زى ده بس مش قادر ان استحمل السكاكين الي بتقطع كل جزء في جسمى من الداخل الالم قوى جدا لدرجة لا توصف .. صرخت باعلي صوتى وقولت ( ممممممموفق ) بداء الالم يختفي وقدرت استعيد تمالكى مره تانى وقمت .. فتحت الباب وكان معاية فاس في ايدى وماده حاده .. خرجت متجه الي طريق المقابر البلد .. تجولت في المقابر لحد ما وقفت علي باب قبر .. بداءة بالحفر لحد ما فتحت القبر .. وبداءة انزل درجات سلم القبر للداخل وكان معاية كشاف للاضاءه في داخل القبر .. بالفعل لقيت الى انا عوزه .. جثه حديثى لم تتحلل .. قمت بنزع الكفن من الجثه .. منظر مرعب لا يوصف شكل الجثه مرعب جدا وشها ازرق تماما الفم مفتوح للاخر كل جزء في جسم الجثه متلج .. غير الحركات والانفاس المرعبه الي حاسس بيها .. تمالكت نفسي بسرعه وقمت باخراج السكين وقمت بتقطيع الجثه لاجزاء وبعدها قمت بعمل ابشع شيئ ممكن يتخيل .. قمت باكل لحم الجثه المتعفنه واحشائي تكاد تتمزق من هذا اللحم المقرف .. بعد الانتهاء لم احس بنفسي فقدت السيطره علي نفسي عشان كل شيئ يتحول امامى الي ظلام .. فوقت وانا في الاوضه بتعتى قمت مفزوع من الي شوفته حاسس بان معدتى تتمزق … رساله اخره تظهر من جهاز اللاب توب .. ( الان انت انتهيت من كل شيئ مش باقي غير اخر مرحله ) وبعدها صوت ضحكات تعلو في الاوضه ..
اكاد افقض عقلي من اخر طلب طلبه منى هذا الملعون صرخت صرخات قوية من الصدمه ما طلب مني .. ان اجرد ملبسي وافعل اشياء مجنونه بالفعل .. لكن قبل ما اقرر اي قرار لاذم اقولك ليه تم اختيارى لاكون جندى من جنود لوسيفر ومنظمة عبدة الشيطان اللعين … هذا اللعين قالي الحكاية حكاية جدى والحكاية هيا .. ترجع الحكاية لاكتر من ٥٠ سنه كان جدى شخص محب وباحث عن السحر الاسود لجلب له المال والقوى والسلطه والخلود ولكن فشل … بعدها بكذه سنه قدر ان يتعلم السحر الاسود وجلب الارواح الشريرة لتخدمه وتعلمه كل شيئ عن السحر السفلي والاعمال الشيطانيه بالفعل قام بتحضير ( جندى من جنود شيطان اللعين وطلب منه عشان يقدر ينفذ لي كل طلباته لازم يكتب وثيقه والوثيقة دى بتكون عهد ما بين الشيطان وبين الشخص الاخر بان يكون عابد للشيطان ولا يعصي اى امر له ويكفر بكل الاديان ويستهزء بها ويكفر ب الله الخالق .. في المقابل هيقوم بتنفيذ اى طلب يطلبه .. ولو نقض العهد هيكون مصيره هو الجحيم الابدى .. وبيتم الاتفاق بين الشيطان وبين الشخص بعد ٢٥ سنه بيتم تسليم جسد وروح الشخص ده للشيطان والذهاب مع الي عالمه ويكون مجرد عابد وجندى للشيطان وجدى وافق علي كل ده عشان يمتلك القوى والمال … و تم اختيارى لان اخر واحد من نفس دم جدى ولازم حد تانى من نفس الدم ياخد الرايه من بعده ويكمل الطريق .. الله اعلم جدى كمل ازاى او حياته انتهت ازاى يمكن يكون خد نفس القرار الي انا خته وهنفذه الان عشان اهرب من العذاب … المطلوب منى في اخر مرحله ان اعذب جسدى الي ان اموت من اثر الالم .. بس انا مش هسمح ان ده يحصل ابدا .. قمت بسرعه وجريت علي شباك الاوضه .. وانتحرت اه انتحرت ده افضل قرار خته لان مستحيل اعيش دقيقة واحده في هذا العذاب .. الانتحار افضل شيئ للهروب من هذا الجحيم ….
______________________________
تـمـت ?❤☝?
*~ملكة~* ?♥

مقالات ذات صلة

رأيك يهمنا شارك الان

زر الذهاب إلى الأعلى